Magasin du Nord Museum

Kontaktinformation:
tha@magasinmuseum.dk

Telefon: 22256252

Magasin du Nord Museum åbnede i 2013 og fortæller historien om stormagasinet Magasin du Nord gennem næsten 150 år. Museet er et lille museum, der består af et enkelt udstillingsrum. Genstandene i udstillingen består af alt fra kjoler, sko, hatte, legetøj, uniformer, porcelæn, sølvtøj, malerier, reklamer, scrapbøger og tusindvis af fotos. Udstillingerne på museet skiftes løbende. På museet bliver man taget imod af en museumsvært, der selv har været ansat i stormagasinet og som kan fortælle om virksomhedens historie og de mange genstande.

Entré:

Gratis entré.

Åbningstider:

Mandag-onsdag: lukket
Torsdag-fredag: kl 13.00-17.00
Lørdag-søndag: kl 11.00-15.00

Gruppereservationer:

Museet tilbyder gratis omvisninger for grupper. Kontakt museet for at booke en gruppeomvisning.

Café/restaurant: Nej.

Museumsbutik: Nej.

magasin_du_nord_museum1 magasindunordmuseum2

Har du besøgt Magasin du Nord Museum? Del din oplevelse i kommentarfelten nederst på siden.

Post Author: admin